Treść strony Aktualności
Język angielski nie jest wcale taki "straszny"
144 uczniów z 12 szkół przyjechało do Torunia na dwudniowe warsztaty, podczas których odbywały się aktywności służące praktycznemu stosowaniu języka angielskiego. Były to między innymi quizy, zabawy, gry terenowe, rywalizacja, warsztaty językowe w terenie, dyskusje, burza mózgów, metoda projektu, praca w grupie oraz inne aktywności sprzyjające zanurzeniu w języku angielskim.
Warsztaty na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu zorganizowała Akademia Nauki Ewelina Zalewska.
Przedsięwzięcie cieszyło się ogromnym uznaniem zarówno uczniów, jak i nauczycieli opiekujących się z uczniami w trakcie wyjazdu, o czym świadczy jedna z opinii uczniów z Zespołu Szkół nr 1 im. Anny Wazówny w Golubiu – Dobrzyniu:
„Warsztaty językowe wywarły na nas pozytywne wrażenie. Spotkaliśmy się z profesjonalizmem oraz - co ważne - akceptacją naszych potrzeb, a także dostosowaniem materiału do naszych możliwości. Warto zwrócić uwagę, iż dobór tematów, zabaw czy zajęć, był adekwatny do naszego wieku oraz preferencji. Doceniony wśród uczestników warsztatów był również ciągły kontakt z językiem obcym - dbano, abyśmy mieli z językiem angielskim do czynienia cały czas. Wieczorny spacer z przewodnikiem po starym mieście również został przez wszystkich pozytywnie odebrany. Podobała nam się atmosfera, która wszędzie - niezależnie od miejsca lub chwili - była spokojna i komfortowa. Nic nie było nam narzucane, a jeśli nastąpiła konieczność było dodatkowo tłumaczone. Sądzimy, iż było to interesujące doświadczenie, które wiele nas nauczyło oraz pozwoliło przekonać się, że język angielski nie jest wcale taki "straszny", oraz że każdy może nauczyć się języka - tylko musi znaleźć odpowiedni dla siebie sposób. Miłym zaskoczeniem był dla nas, czekający w sali obok poczęstunek, zapewnione wyżywienie, transport i nocleg wypadły w naszej ocenie bardzo dobrze”.
Liczne pozytywne opinie na temat warsztatów językowych świadczą o tym, że warto inicjować podobne działania dla dzieci i młodzieży. Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć uczniów w przełamywaniu bariery językowej, zaproponować ciekawe doświadczenie i zachęcić innych uczniów do brania udziału w podobnych zajęciach.